order-bucket

Retail

De merkbeleving van winkels is net zo belangrijk als inzicht in de wijze waarop de omgeving klantgedrag beïnvloedt.

Goede akoestiek is geweldig voor uw business

De merkbeleving in winkelstraten, warenhuizen, congrescentra en showrooms heeft veel te maken met het gevoel en het gedrag dat een merk oproept. Inzicht in de wijze waarop klanten reageren op hun omgeving is echter net zo essentieel. 

Interieurarchitecten zijn voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om winkelruimtes vorm te geven, zodat klanten zich op hun gemak voelen en er ook graag tijd doorbrengen. Dit gevoel kan sterk worden beïnvloed door het binnenklimaat van een winkel of restaurant. In een winkel met een slecht geluidslandschap kan de verkoop 28% kelderen, omdat klanten zonder iets te kopen weggaan of zelfs niet eens binnenkomen. In winkelcentra leidt 1% verlenging van de verblijftijd tot 1,3% omzetstijging. 

Akoestisch ontwerp

In de detailhandel speelt akoestiek een dusdanig belangrijke rol, dat bij een optimale akoestiek de winkelomzet met 5 tot 10% kan stijgen. Bovendien bleek uit recent onderzoek dat 76% van de respondenten vaker uit eten zou gaan als het in restaurants wat rustiger zou zijn. 

Retail design

Net zo belangrijk als akoestisch comfort is esthetisch design. Bouwmaterialen, waaronder akoestische plafonds, moeten voldoende flexibel en esthetisch zijn om soepel te integreren in het designconcept van het merk. Ontwerpvrijheid is belangrijk en vereist een breed spectrum aan kleuren, kantafwerkingen, afmetingen en structuren. Of het nu gaat om een winkel in een winkelstraat, een warenhuis, een congrescentrum of een showroom, al deze functionaliteiten dragen bij aan de individuele identiteit. 

Bij een optimale akoestiek kan de winkelomzet met 5 tot 10% stijgen.

Luke Dixon

Aanbevolen producten

De volgende producten zijn specifiek geschikt voor toepassing in de detailhandel, zoals winkelcentra, supermarkten, boetieks, enz.

Andere toepassingen